1.5.09

Bugün 1 Mayıs neşe doluyor tüm halkımız!!!:))




Bugün 1 Mayıs... Herkes evlerinde mışıl mışıl uyurken, ben işyerindeyim... Bizim meslek böyle, 8 yıldır tek bir tatil gününde izin yapmamışımdır. ama ben de dünyayı geziyorum işte, her mesleğin iyi kötü yanları var. bir de bize zaten mesai veriyorlar bayramlarda, o yüzden genelde insanlar çalışmayı tercih ediyor. ama genelde toplantılar geç olur, geç geliriz...
Bu "geç geliriz" cümlesi çok çok önemli. Anlatıyorum; dediler ya yollar kapanacak asla beşiktaş taksime gelemeyeceksiniz diye. bugün sabahın bir körü işyerine damladım. dedim belki yollar falan kapanır gideyim diye; 7de burdaydım. nasıl ama? gazeteleri okudum, çay içtim. açtım bloğu yazayım dedim...
Madem mesai başlamasına çok var, ve gündem 1 Mayıs biraz anlatalım tarihi... 1 Mayıs'ın başlangıcı aslında ABD'de biliyor musunuz? Şu andaki kapitalizmin merkezinde. İşçiler 8 saat çalışma hakkı için greve gittiler 1886 yılında. Ancak polis kalabalığa ateş açınca dört işçi yaşamını yitirdi. Tüm bu olaylar 1 Mayıs'ta gerçekleşti. 4 Mayıs'taysa sokaklar çok daha kalabalıktı. Sonunda her yıl o ölen işçileri anmak için dünyanın dört bir tarafındaki işçiler yürümeye başladı.
Sonra Türkiye'de de Osmanlı zamanında bir süre kutlanmış biliyor musunuz? Ancak ardından tamamen yasak konmuş. Yıllar sonra da dünyanın en büyük 1 Mayıs katliamı yaşandı bu topraklarda 1977'de.
Böyle işte. ardından da birileri çıktı, köprüleri, vapurları, otobüsleri durdurdu, yolları felç etti... sular püskürttü, acımadan vurdu. bakalım bugünkü sahneler ne olacak!!! bekliyoruz...
Ben yine de her şeye rağmen tüm çalışanların işçi ve emek bayramını kutlarım. bir gün emeğimizi aldığımız günleri de görürüz inşallah!!!::))

(Not: yukarıdaki ilk foto Taksim meydanından. İkincisi, Chicago'da 1 Mayıs'ın yaşandığı gün yerel gazetenin birinci sayfası...)

Hiç yorum yok: