16.5.09

Psikolojik domuz gribi de olunuyormuş! Valla!!!


Bugün işyerinde haberleri tararken gördüm. sonunda beklenen oldu ve domuz gribi türkiye'ye de girmiş. geç bile kaldı zaten. tabii kuş gribi çabuk girdi türkiyeye çünkü bizde tavuk, kuş, bıldırcın çok. ama domuz yok; o yüzden bir ay kadar gecikmesini doğal karşılamak lazım...

neyse abd'den amsterdam'a oradan da türkiye üzerinden ırak'a gidecekmiş amcam. tabii kendisi dışında uçakta olan yolcuların listesi alınmış, şimdi onlar aranıp bulunacak ve taramadan geçecek...

uçak, domuz gribi derken aklıma benim son dönüşüm gelişim geldi. milano üzerinden bindim uçağa. üçlü koltukta ortadayım. zaten uçağa çok geç kaldım; malpensa havaalanına giden ilk treni kaçırdım. gittiğimde check-in kapatılmıştı. 17.50 uçağımdı ben daha 17de alandaydım. ne koşturmaca.. neyse o yüzden koltuk seçme lüksüm olmadı. iki yanımda iki italyan amca. sağımdaki arkaya gitti uçak kalktıktan sonra biz kaldık yanımdakiyle. neyse neredensin ne iş yapıyorsundan sonra italyanın ünlü bir mimar olduğunu öğrendim. güzel güzel konuşurken mimar ya ben "aaaa ben kübadan geliyorum. çok güzel binalar var" diye söze başladım. açtım "mac"imi başladım resimleri göstermeye... uçak inerken hostes bir sağlık kağıdı dağıttı. işte son 10 gün içinde bulunduğunuz ülkeler diye bir yer vardı. o anda adamda şimşekler çaktı. "aaaaaaa (bu gerçekten uzun bir a oldu" siz kübadan geliyorsunuz, yoksa domuz gribi var mıdır? ateşiniz falan var mı?"...
başladım düşünmeye. yok canım ne alaka. gayet iyi hissediyorum kendimi. bir şarap içmişim, başladı mı psikolojik sıcak basmaya. tepedeki havalandırmayı açtım. diyorum ki isterseniz ben bir yana kayayım, hani grip falan bulaşmasın. ama italyan amcam nazik ya "yok yaa ne alakası" var diye ortalığı yatıştırmaya çalıştı. neyse ben yazdım kağıda "küba" diye verdim hostese... ama içim pır pır...

indik. bir baktım girişte bir cihaz. ateş ölçüyor. bende bir panik. tamam çoktan psikolojik grip oldum ama cihazın beni yakalamasından korkuyorum... bir geçişim var cihazın yanından sormayın. bizim italyan da "diğer pasaportlar" bölümüne yönelirken bir gözü cihazda. neyse geçtik ama ben bayağı bir terledim hani... böylece psikolojik hastalık kısmını da atlatıp kapıdan girdim!!! nasıl rahatladığımı bir ben bilirim...

yazının tavsiyesi: bu aralar uçakta alkol alıp vücut ısınızı arttırmayın ve terlemeyin::))

2 yorum:

Yiğit Arda Türkoğlu dedi ki...

İndikten sonra tarama yapılması çok saçma geldi ama bana; yani kişide varsa uçaktakilere de bulaştırmıştır çoktan, ve 1 - 2 saatlik sürede ateş çıkar mı şüpheliyim.

Check-in de kontrolden geçirmek lazım asıl=)

Bilge dedi ki...

çok haklısın. bana da komik geliyor. ama ben çözdüm sanırım; işin mantığı şu: eğer grip varsa başka ülkeye gitsin oraya bulaştırsın onlar tedavi altına alsın:)) çünkü eğer öncesinde bulunursa o ülkede tedavi göreceksin. bunu kimse istemez ki...ne bileyim çok mu acımasız oldum acaba:))