23.1.12

Cumartesi ve Nihat Bey...


Biz haftada 6 gün çalışıyoruz. ne yazık ki. "normal" insanlar yataklarında cumartesi keyfi yaparken biz yollara düşüp işe geliyoruz.
5 güne indirme çabalarımız sürecek sonuna kadar. ancak tek başına değirmenlere karşı koşunca olmuyor ne yazık ki. şimdilik böyle ama. bizim için dua edin...
yine de cumartesileri genelde biraz daha rahat olur. deli gibi iş olmaz... sakindir, gelecek haftanın haberleri toplanır, neler yapılır diye bakılır. okunmamış makaleler, kenara atılmış haberlere yeniden bakılır...
ben de öyle rahat bir cumartesiye başlayacaktım ki "köprülere bakım için bir yıl kapatma gelecek" haberimle ilgili telefon üzerine telefon gelmeye başladı. gerçekten insanlar sabah sabah gazete okuyup telefona sarılıyorlar. güzel bir şey bu:))
ben dünyadaki durumu incelemiş, ardından da bunu kaleme almıştım. sonra köprüyü yapan şirketin türkiye müdürü Çetin Gümüşoğlu ile konuştum. ilk haberin cumartesi günü sürmanşet, ikincisi de pazar nüshasında ikinci manşet oldu.
ardından masa telefonum çaldı ve "Bir misafiriniz var" dedi danışmadaki görevli. oysa ki kimseyi beklemiyordum. işlerimi bitirip aşağı indim. baktım ki yaşı başını almış eski İstanbul beyefendisi biri dosyayla oturuyor. İnsan böyle birini görünce olmayan ceketinin düğmelerini iliklemeye çalışıyor resmen. Hemen yanına gittim ve "vaktiniz varsa bir projemi sizinle paylaşmak istiyorum" dedi nazikçe. Hemen buyur ettim 7'inci kattaki masama. Başladı "ikiz köprü" projesini anlatmaya. Öyle dinç, öyle hayat dolu, öyle İstanbul aşığıydı ki... Haberi yazdım, bugünkü sabah gazetesinde geniş yer buldu. Ancak her şeyden öte 80 yaşındaki Prof. Dr. Nihat Güner'i tanıdığım için mutlu oldum. "Ne kadar genç gösteriyorsunuz" diye sorduğumda işaret parmağıyla başına vurdu ve dedi ki "Bunu çalıştırıyorum da ondan". Sakin bir sesle dedi ki: "Sen de çalıştır hiç durma. Bu durduğu gün ben de ölürüm."
Kendisine hayran kaldım. Bu sabah beni arayıp haber için teşekkür etti. Oysa ki ben ona kendisini tanıdığım için müteşekkirim. Bizim mesleğin en güzel yanı da böylesi güzel insanları tanıma ayrıcalığımız... Seviyorum ben bu işi bee.:))

Not: Fotoğraf Şuheda Aykut tarafından çekilmiştir.

4 yorum:

Nihal Acar dedi ki...

O dinc, aydin goruslu, muthis tasarimlari ve fikirleri olan ve bu onumuzdeki 18 subatta 81 yasina girecek olan babamla yapmis oldugunuz roportaj ve emegine gosterdiginiz saygidan dolayi size mutesekkirim. Iyi ki sizin gibi yazarlarimiz var :)

ferguner dedi ki...

Emeğinize sağlık ve gerçekten de bir dahi olna babamızı destekleyip bu ninetiliğini gören siz ve ekibinize minnettarız. İnanın ki sadece köprü değil dünyaya faydası dokunacak o kadar çok birikimi var ki saymakla bitmez. Orman Yangınları, Hasan Keyfin kurtarılması,deniz suyundan içme suyu, vergisiz sistem .... ben ysaymakla bitiremiyeceğim ama size ve ekbinize ilginç konular ve özellikle orman yangınlarındaki can ve mal kayıplarını kurtarmada da bir çığır olacak buluşuna da baksanız ne güzel olurdu.Şimdiden her şey için teşekkürler, elinize kolunuza sağlık

Fer GÜNER

Bilge dedi ki...

Merhaba Nihal Hanım, güzel sözleriniz için ben aslında çok teşekkür ederim. Babanız öyle aydın, öyle bilgili, öyle derya biri ki insan onunla saatlerce konuşası geliyor. O zaman Nihat Bey'e güzel bir doğumgünü hediyesi almak şart oldu desenize:)) kendisiyle zaten iş dışında da oturup konuşmayı çok isterim..

Sayın "Fer Güner", valla o dediğiniz projeyi de konuşalım, ben her zaman açığım. önümüzdeki hafta istanbulda olacağım. bir randevu yapar konuşuruz mutlaka. Güzel sözleriniz için size de teşekkür ederim. Biz haber yapıyoruz ancak gerçek mutluluk bu sözler geldiğinde yaşanıyor.

ferguner dedi ki...

Bige Hanım he şeyden önce yanıt vermeniz inanın ki çok güzel, bazen insan sesinin duyulmadığına inanarak umutsuzluğa kapılıyor. canım babam için söylediklerinizde inanın çok gurur verici. Hepimizin anne ve babası hep müthiştir, zeki, yakışıklı, güzel v.s. Ama inanın ben 20 yıldır babamın asistanlığını yaparken çok tarafsız davranarak konuşuyor, davranıyorum.Baba değil benim patronum, o evde benim babam.
İnanın çok zeki bir insan ve çok bilgili. Sizinle gerçekten paylaşmak isteyeceği(insanlarla da) çok değerli buluşları var. Önümüzdeki cuma günü (11 şubatta) 3 günlüğüne Niğde Aksaray Orhan Ağaçlı tesislerine gidecek. o tesisleri de yapmıştı tadilat için görüşlerini almak istiyorlar. O günlerin dışında genellikle İstanbul'da oluyor ve sizin gibi zeki, akıllı, entelektüel bir insanla sohbet edip bilgilerini paylaşmak onun için de keyif verici olacaktır. çünkü aynı level da sohbet etmekten güzel bir şey yok diye düşünüyorum.
Güzel dileklerinizi babama ilettim ve ilk fırsatta sizinle görüşmek ister. saygılarımla iyi çalışmalar dilerim. Fer Güner