15.7.09

Sizin de etrafınızda canavarlar var mı; bir "el" için değişen?

Sabah keyfine göre uyanırdı... bi sigara yakar kahvesini içerdi hemen. öylesine yaşardı aslında, bu dünyalar benden sorulur diye camdan şöyle bir bakardı. aynaya baktığında küçük olduğunu görürdü. bu yüzden aynalardan nefret ederdi. giyinip işe gitmek üzere evden çıkardı. kimseyle muhattap olmaz, kendi statükosunun sarsılmaması için sessiz dururdu. verilen işleri yapar giderdi. arada bir sesini çıkarır sonra yine sigara ve kahvesine sığınırdı.
sonra bir anda yeni biri girdi hayatına. kendisinden üstündü. bir anda bambaşka biri olup çıkmıştı. hayatının onunla yeniden doğabileceği umudunu taşıyordu. bugüne kadar kendi ininde yaşayan canavar bir anda uyanmış gözlerinde ışıltılar parlamıştı. ellerini tutacaktı o... yepyeni bir yüz, yepyeni bir el... daha büyük, daha güçlü bir el.. artık sigara yerine o ele sarılacaktı hayatta kalabilmek için.
onun için erkenden kalkar oldu, daha çok emek sarf eder olmuştu. kendisiyle gurur duyuyordu. ama sonra bir an geliyor bu gururu unutuyordu. çünkü bu o değildi aslında. yani insan 40ından sonra değişir miydi?
değişebilirdi aslında. ya da aslında zaten hep o canavardı da ateşini püskürtmek için gereken zamanı kolluyordu... kendini hep akıllı sandı. iyi fırsatları kaçırmazdı asla zaten. sorun olunca esip gürler, kendisinden daha yüksek ses çıktığında pısssssssss...

etrafındakiler şaşkınlık içinde onun hikayesini izliyordu. bir insanın değişimini... değişebileceğini, ama çirkinleşerek aynı zamanda...
ben de izliyorum. hayatın bana daha ne komediler sunabileceğini izliyorum... etrafınıza bakın, çevrenize, iş yerinize, dostlarınıza. değişen, çirkinleşen, "bir el" için içindeki insanın tüm değerlerini, ya da aslında zaten hiç varolmayan değerlerini nasıl harcadığını izleyin. ben izliyorum hem de dünyanın en komik filmini izler gibi...
sonra da diyorum ki "bilge, ne güzelsin ki dünyanın bir taraflarında kimse senin için bu satırları yazmıyor. güzelsin sen. canavar olmayacaksın asla; bir el için..

olma zaten. o eller değişir, bir el gider diğeri gelir, ama sen değişme...

Hiç yorum yok: