21.7.09

Twilight... alacakaranlık kuşağında aşk...

Bir vampir geliyor, boynundan ısırıyor ve sen de vampir oluyorsun... bütün hikaye bunun üzerinedir. ama ya vampir insan ısırmıyorsa. belirli prensipleri varsa. işte o zaman işler değişiyor...
bugüne kadar vampir filmlerine bayılırdım... hemen hemen hepsini seyretmişimdir. onların hikayeleri bana hep ilginç gelir. bir kez bilim teknik dergisine vampirlerle ilgili bir çeviri yapmıştım. oradan öğrendiğime göre gerçekten eskiden kan emen insanlar varmış. belki hala da vardır bile. benim çeviride vampirlerin porfiriya denilen bir maddenin vücutlarında eksik olmasından böyle olduklarını anlatıyordu. hatta sarımsak bu insanlarda kötü etki yaptığından uzaklaştırmak için sallamak yeterliymiş...
bugüne kadar izlediğim en muhteşem vampir filmi, tabii ki "Bram Stoker's Dracula"dır. muhteşem oyuncularının arasında drakulayı oynayan Gary Oldman'ın o minik, yuvarlak, mor gözlüklerine aşıktım. bir de sonlara doğru olan dağların arasından atlı arabaların geçtiği alacakaranlık çekimlere...
neyse. bu yazıyı yazmamın nedeni ise bu aralar bir filme takmış olmam: Twilight... aslında ben bunu aylar önce yine sıkıcı bir uçak yolculuğumda izlemiştim. izlemiş ve kendimden geçmiştim. sonra geçenlerde ikincisinin geleceğini öğrendim. dedim ki bilge git eskisini al ve bir kez daha izle. yaaa bu ne güzel bir film. yazının başında yazdığım insan emmeyen bir vampir edward... ve kasabaya gelen cool, sessiz bellaya aşık oluyor. ama hikayesi, sözleri, müzikleri ve tabii ki çekimleri muhteşem. evet kimilerine aptal bir aşk filmi gibi gelebilir, ama sabahtan akşama kadar siyasete bulaşmış şeyler okuduktan sonra inanın ilaç gibi geliyor. öyle kan falan da yok bunda. korku filmi de değil. ben filmin en çok çekimlerine bayıldım. sürekli bulutlu ve kapalı bir havada geçiyor film. sonra vampir olduğunu anlıyor kız gencin ve evine ziyarete gidiyor. değişik bir film. vampirlerin de bir kalbi vardır misali... yaaaa izlemelisiniz mutlaka.
filmin ikincisi kasım ayında vizyona girecek. henüz dur daha ilkini görmedim diyenlerdenseniz, alın size onun fragmanı... diğerini de yakında eklerim siteye...



alın size filmden de bir söz:

Bella: kaç yaşındasın?
Edward Cullen: 17.
Isabella Swan: Ne zamandır 17'sin?
Edward Cullen: ...bir süredir.
Isabella Swan: Ne olduğunu biliyorum.
Edward Cullen: Söyle, yüksek sesle.
Isabella Swan: Vampir...
Edward Cullen: Korkuyor musun?
Isabella Swan: ...hayır.

2 yorum:

hatisss dedi ki...

vampir filmlerini sevmeyen ben ilk defa bir vampir filmini beğenen ben deniz edward ı öpüyorum çok çok :)

Bilge dedi ki...

O da seni öper inşallah bir gün artık ne diyeyim canım:))