17.7.09

Tüttürün tüttürün tüttürebildiğiniz kadar; pazara kadar!!!


19 Temmuz büyük gün. türkiye tarihine geçecek en önemli günler arasında bence... neden mi? eminim çoğunuz zaten biliyorsunuz. sigara yasağı başlıyooooooo.... Bugün gazetelerin hepsinin tek konusu sigara yasağı... Ben sigara içmiyorum. Hiç başlamadım. bazen bir bira falan içtiğimde öyle özenip yarısına kadar içiyorum ama o da yüzyılda bir kez. bir de captain black'in vişneli puroları çok güzel. keyiftendir o da yüzyılda bir (iki oldu galiba:)) sigara içilmesinden önceden çok rahatsız olurdum. artık çok fazla gitmiyorum ama barda üzerime sinen sigara kokusundan nefret ederdim. gece saat kaçta eve gelirsem geleyim mutlaka duşa girerdim. saçlarım nasıl kokardı; giysilerim...
bir de sabahları işe gelirken, kahvaltı etmemişsem, önümden giden adamın sigarası gelir ya üfleyince. tam arkasında yürüyorsundur. içine çeker ve bir bırakır dumanı. doğrudan senin yüzüne gelir. sollamaya çalışırsın büyük adımlarla... işte o dumandan nefret. daha mideme bi şey girmemiş, ilk giren sigara dumanı olmasın ne olur. mesela bu yasaklar arasına, sokakta arkadan biri gelirken sigara içmemek de eklenmeli. valla bence bundan daha kötü bir durum yok:))
neyse, geçen gün bir italyan arkadaşım geldi. hadi seni gel buranın en otantik ve havası en kirli bölgesine götüreyim dedim. tophane'nin yolunu tuttuk. osmanlı nargile'ye oturduk. paşa koltukları var onların yüksek minderli. en güzeli orası bence... neyse bi güllü nargile aldık. garson geldi, körüklüyo nargileyi. dedim ne yapacaksınız pazar gününden sonra? belli ki bütün gün nargilesi sönmek üzere olanların ateşlerini körüklemekten beyni kaymış amcamın. öyle baygın baygın bana bakarak; "ne olmuş pazara" dedi... ee dedim yasak geliyor sigaraya. bize bi şey olmaz dedi kendinden emin emin... ve aramızdaki beni öylece kalakaldıran konuşmayı sunuyorum size:

- nasıl olmayacak. yasaklanacak sigara nargile falan..
- yok abla biz bulduk çareyi.-
- neymiş çare?
- ab standardı mı ne varmış, onu uygulayacağız.
- neymiş o standart?
- yazın burası açık kalacak. biz çözümü kış için bulduk...
- eeee??
- şimdi kışın dört tarafı kapalı olacak ya. biz ayırcaz orayı. içmeyenler bir tarafa alınacak. içenler ayrı tarafa.
- ama kapalı alanlard...
bu cümlem yarım kaldı. böyle bana derin derin bir baktı ve dedi ki..
- abla yaa sen de amma dert ettin. sen gel kışın biz sana nargile buluruz ya, turistlere de. biz hep burdayız, bekleriz...

bu sefer bakma sırası bana geçti. eminim biz kışın oraya gideceğiz ve nargile içcek bir yer bulacağız. ben öyle içmiyorum zaten, ama orayı seviyorum. çok güzel bir yer bir kere... koltukları, havası, çayı, tavlası...

kapatmasınlar tophaneyi. yasak geliyor ama türkün zekasına ve sigara aşkına kimse karşı duramayacak bence. mutlaka bir zihni sinir çıkıp bir şeyler geliştirecek... öyle gariban sağlık bakanı her gün çıkıp "standartları" anlatsa da yetmez. her gün yeni bir kapalı alan formülü çizmesi gerekiyor. türke sınır yok, yasak varsa kırmak gerek!!! di mi?:))
(resme dair: birkaç yıl önce gelen yine italyan arkadaşlarım. yer tophane... içe içe kendilerinden geçtiler nargiliye::)) kanıtıdır!)

2 yorum:

resimler dedi ki...

bende sürekli osmalıya giderim topaneye gidiceksem :) sağ an köşe benim yerim camiye veririm sırtımı :)

Bilge dedi ki...

di mi... orası pek bi güzel.. ben kolundan çekip lütfen oturun diyenlere uyuz oluyorum. orası öyle değil. yani geç otur keyiflen... çayı da pek güzel...