28.3.09

New York'ta Rumi'yi buldum...


Yeniden New York'tayım... Birkaç gündür yazamadığım için özür dilerim ama ne yazık ki ilk olarak internetin olmadığı bir yerdeydim. Ya da var diyelim ama her dakika giremiyordum. Böyle bir yer var mı diye düşünüyorsanız yanıtım evet olacak...

Diğer ve daha önemli nedense çok kötü hastalandım. Etrafımda sürekli grip gezinenlerden uzak durmama karşın ıslak saçla buz gibi bir uçağa bindim ve şu anda herkes dışarıda cuma gecesi eğlenirken ben New York'ta odamdayım! Başım çok ağrıyor...

Ama yine de biraz da olsa kelimelere sığınacağım otel odasından... Bugün bir ara dışarı çıkabildim sürünerek. Birkaç fotoğraf çektim. Öyle oturup insanları izledim. Burada türlü türlü dünyanın her tarafından insanlar var. Ama o kalabalık arasında kendimi en sevdiğim yerlerden birine attım. Bir kitapçı dükkanına...

Asıl istediğimse, çok sevdiğim bir arkadaşıma bir Mevlana kitabı almaktı. Günlerdir o kadar anlattım ki ona, en sonunda onun da gönül kapısı açılsın istedim. 5'inci caddede büyük bir kitapçı dükkanı var: Barnes and Noble... Burada Mevlana deyince kimse bir şey anlamıyor. "Rumi"nin kitapları var mı, diye sorduğumda beni şiir bölümüne gönderdiler. Aslında beklemediğim kadar çoklardı. Hayat hikayesini anlatanlar bitmiş bile. Ben de içlerinden birini satın aldım, bir de fotoğrafını çektim...

Kitabım bitmek üzere. Elimden geldiğince -blog yazamasam da- Şems'in 40 kuralını aksatmamaya çalıştım. Umarım beğeniyorsunuzdur. Bu arada iyi bir Mevlana kitabı arıyorsanız, Radi Fiş adlı yazarın "Mevlana" kitabını alın. Altlarını çizmediğim tek bir sayfa yoktu. Muhteşem!
 

Hiç yorum yok: